
VI. Mehmet Vahidettin (Osmanlı Türkçesi: واحد الدين, Vâhidüddîn, Mehmed-i Sadis) (d. 2 Şubat 1861, İstanbul – ö. 15 Mayıs 1926, San Remo). Osmanlı Devleti’nin 36. ve son padişahıdır. Mustafa Kemal Paşa yönetimindeki Milli Mücadele hareketi ile çatıştığı için vatan haini ilan edilmiş ve Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından tahttan indirilmiştir.
-
guven a. diyorki : 29 January 2008
geldikleri gibi gidecekler…ve gittiler…son padişahımızın,yuce atmız mustafa kemal ve silah arkadaşlarının ruhu şad mekanları cennet olsun…vahidettin padişahımıza hain diyen avamlar tabakası için yaşasın cehennem…ibretle izleyin ve unutmayın…
-
sançar diyorki : 08 February 2008
a.lüpen arkadaşım iyi yazmız amacümlesinin sonunda Vahdettine hain diyenler cehenneme gitsin demiş.ben dediklerine katılıyorum yalnız nutuk sayfa 1 okuyun.
-
cenk diyorki : 12 February 2008
HERKES OKUSUN!!!!
Arkadaşlar filmlere kimse yorum yapmaza veya kimse reklamlara tıklamaz ise asla daha iyi hizmet alamayız.. unutmayınki bu siteyi hazırlayanalr bunu hayır için değil iş oldugu için yapıyorlar bu yuzden siteye reklamları tıklayarak destek verelim lütfen… yada lütfen şu link çalışmıyor bu film takılıyor demeyelim!! destek olalım yakında site kapanırsa hiç şaşmayın… Kendi adıma Site sahiplerine çok teşekkür ediyroum ve elimden gelidigince reklamlara tıklayıp destek oluyorum.. Kolay gelsin -
murat diyorki : 18 February 2008
Alternatif tarihi okumayan insanlara ithaf ederim. birazda farklı kaynaklardan okusunlar
-
nurcan diyorki : 18 February 2008
cok begendim.yalnız sürekli duruyor yarım kalıyor sonlarını izleye miyorum…cok güzelll….
-
mehmet aydın diyorki : 18 February 2008
güzel de herkes farklı anlamış: bende diyorumki kemal atatürk hem vahdettin e biat etmiş hizmet ve kulluk sunmuş bağlılığını iletmiş sonrada başında bulunduğu milli mücadele vahdettini vatan haini ilan etmiş elh. osmanlı padişahlarının hiç biri vatan haini değildir kendi vatanlarına değil hiçbir vatana ve vatandaşına ihanet etmemiştir atalarımla gurur duyuyorum ALLAH ONLARI DAHA DA YÜCELTSİN
-
sahin diyorki : 21 February 2008
Madem o kadar kahramandı ülkeyi o kurtarsaydı.Görüyoruz günümüzdeki vahdettinlerin hikmetini tekrar başa sardı irticayla uğraşıyoruz.
-
25turk59 diyorki : 27 February 2008
ne beyinsiz adamsın sen şahinn vahdettin ülkesinde kim kapalı kim açıp diye bakmazdı insanım durumu nasıl diye kafa yorardı ki al sana bir örnek”" vahdettinin malikanesi yanıyomuş yaveri gelmiş paşam eviniz yanıyo demiş oda ne evi benim vatanım yanıyo ben ona yanarım demiş”"tabi senin gibi beyinsizler ülkeyi sattı derler
-
TRAG diyorki : 02 March 2008
O ZAMAN DA YAŞASAYDIK ANCAK O ZAMAN ANLARDIK. EĞER Kİ YENİ REJİMİ TUTTURMAK İÇİNDE OLSA BİR İNSANA VATAN HAİNİ DİYEBİLMEK KOLAY OLMAMALIYDI. SADECE CUMHURİYETİN İLANINDAN 3 YIL SONRA HAYATINI KAYBEDEN VAHDETTİN Mİ YOKSA 1960 LARA KADAR DİKDATÖRLÜK YAPAN İNÖNÜ MÜ HAİNDİR. SAHİN EFENDİ
-
konuralp diyorki : 06 March 2008
25turk59 biraz ağır yazmış ama o içindeki hassasiyetten…
tümüne katılıyorum. Vahidettin han ve diğer padişahlar hiç ayırım yapmamış papazları hahamları korumuşturlar bile.
bizim içimizde bu medeniyetten, anlayıştan, özgürlükten nasibini alamamış kişilerde bu şahsiyetleri “gerici, irticacı” vs vs diye nitelendiriyor. bence art niyetli değiller sadece bilmiyorlar…
ÇÜNKÜ ONLARA DA BİZE DE YILLARCA BU OKUTULDU
UTANMADAN “VAHDETTİN KAÇTI!!!” YALANINI YUTTURMAYA ÇALIŞTILAR!
yermi anadolu çocuğu??? -
konuralp diyorki : 06 March 2008
ruhları şad olsun. Allah-ü teala mekanlarını cennet eylesin…
-
ali diyorki : 09 March 2008
türk milleti yıllarca uyutuldu ilk okul kitaplarında ne yazıyor biliryormusnuz.sultan wahideddin bir italyan gemisiyle kaçtı.kaçtı da ne kelime tbmm adamı vatanı 15 gün içinde terk et demiş adamda gitmiş.buna kaçtımı denir alah allah
-
Ali diyorki : 13 March 2008
Allah gani gani rahmet eylesin. Hala varmidir bilmiyorum ama Türkiyede tarih kitaplarinda Vahdettini korkak ve kacak olarak anlatiliyordu… Bizde saf saf buna inaniyorduk. Allaha sükürler olsun ki bu ve buna benzer yayin organlarindan, dergilerden ve kitaplardan gercekleri ögrenebiliyoruz…
-
baran diyorki : 16 March 2008
Gerçekten bir Mustafa Kemal ATAÜRK hayranı olan ben,bu belgeseli izlerken ciddi anlamda kanımın donduğunu hissettim.Tarihi sorgularayak,araştırarak öğrenmenin ne denli hayata bakışımızı yönlendirdiğini öğrendim.Bugüne değin hain olarak lanse edilen Padişahımız Vahideddin hakkında belki de anlatılanların çoğunun yalan olduğunu gördüm.Tarih,belirli kişilerin söylemleri üzerine kurulduğunda gerçeklikten bir hayli uzaklaşıyor.Önemli olan vatanını seven karakterlerin tarafsızca geçmişimizi bize sunmalarıdır.Bizde bireyler olarak üzerimize düşeni yapıp,sorguladıktan sonra gerçekliğimizin farkına varmak durumundayız.Bunu ilke edinmeliyiz.Belgesel gerçekten çok acıklı ve bir o kadar izlenmeye şayan.ÇOK TEŞEKKÜRLER….
-
Fatih Saraykoyluoglu diyorki : 18 March 2008
Bize bu gune kadar ogretilen vede ogretilmeye devam edilen bu sahte tarihi bir nebze olsun isik olduguna inaniyorum.Tarihimizde ne yazikki ismet pasalar talat pasalar ve vs. halen daha bulunuyor.Ama Turk oglu Turk olanlar her zaman vatan sahibi olarak kalacaktir.
-
arzunihal diyorki : 07 April 2008
gerçekten gözlerim doldu tarihi yanlış biliyoruz vatanı bırakıp kaçtı cümlesi sultana hiç yakışmıyor zaten hep öldükten sonra kıymet biliriz rabbimin yanında kaybolmasın
-
ali murat gürbüz diyorki : 19 April 2008
T.B.M.M. SULTAN VAHDETTİN HAN IN İTİBARINI GERİ VERSİN.
-
eko diyorki : 22 April 2008
haindi hain çok taraflı bi video buna belgesel diyemem yok ağlamış yok yıldırım vurmuş bunlar yalan enver paişa ya kaçtı diyor ya vahidettin naptı can düşmanın gemisiyle kaçtı!!!!
-
alper diyorki : 26 April 2008
arkadaslar,belgeselın duygusal muzıklerıne duygusal sozlerıne kanmayın.mustafa kemal ataturk bos kovanlardan mermı yapmaya calısırken kac bın hazır mermıyı ıstanbul bogazından denıze dokturen vahıdettındı.tarıhımızın en haın adamlarından damat ferıtı ıngılızlerın ıstegıyle hukumet sectıren sıvas kongresıne gelmesı gereken delegelerı engellettıren mustafa kemal ataturke IDAM CEZASI verdıren yıne vahdettındı..ataturk cephelerde üzümle ekmek yerken saraylarda kurban kestırıp et yıyen vatanı satan yıne vahdettındı.yazıkk..vahdettını savunmayanlara beyınsız denmıs..en azından tarıhe ,gerceklere saygınız olsun bazı arkadaslarımızın..
-
oktay diyorki : 03 May 2008
siz kaç tarih kitabında yazanlara yalan dıosunuz ne olduğu bellı olmayan bi film parçasına doru diyosunuz ya körükörüne ınanmak bu olsa gerek yazık BU ADINI BİLE ANMAK İSTEMIYECEĞİM İNSAN BU ÜLKEYİ SATTI. siz ülkeyı satan bu ideolojiye itaat etmeye devam edın. senin dil uzattığın ismet inönü yeri gelmiş savaş meydanında yeri gelmıiş diploması masasında bu ülkenın ve bu halkın haklarını savunmuştur ülkeyi satan bu adamda o sırlarda sarayında ingiliz efendileriyle kahve içiodu. haddiniz olmayan insanlara dil uzatmayın
-
memduh diyorki : 17 May 2008
cok guzel de 2. bolum nerde kaldi????
-
memduh diyorki : 17 May 2008
2 ci bolum????
-
selcuk diyorki : 22 May 2008
alper&oktay arkadslar sız ve sızın gıbı dusunler türk ve osmanlı torunları degılsıznz anlasılan..tarıhı bu fılme ogrenmeyınız bırazda kitapları okuyunz gercekleri merak eden okuyan bilir….sultanımız ve halıfemız s.mehmed vahdettın ruhu şaht olsun…
-
bünyamin diyorki : 01 June 2008
arkadaslar yorum yapmadan önce 2.bölümüde bi zileyin derim, o zmn bazi seyleri daha ii anlarsiniz…
2.bölümün adressi
-
alimsende diyorki : 02 June 2008
tüm geçmişlerimizin ruhu şad olsun. Allah rahmeti üzerlerine olsun. Bize onları eleştirmek değil, onların yaptığının binde birini bile başarabilmek düşer
-
zeytinburnu61 diyorki : 13 June 2008
güzel bir belgesel elinize sağlık
-
kenan diyorki : 18 June 2008
guzel bir kaynak!ama sevgili dostlar tarih bilindigi uzre gorecelidir nerden baktıgınız la ilişkindir(ilave olarak mustafa kemal avrupa da 2 yılı askın sultan vahidettin in emir subaylıgını yapmıstır bu gorev e atanmasının en buyuk iki nedeni talat la enver dir ayrıca yıldırım ordular ı ve anafartalar komutanlıgı donemınde sultan vahdettin tahta cıkmıs bunu duyan mustafa kemal paşa anafartalardan yola cıkıp sultan vahidettin in yanında solugu almıstır)devam ını seyretmeyi umut edıyor emekleriniz ve bu tur kaynak içerikli
belgeseller e sitenizde yer verdiginiz için sizlere ancak tesekkur edebiliyoruz… -
mustafa diyorki : 14 July 2008
7 kıtaya hükmetmiş padişahlarımaza canım feda olsun islamı 600 sena korumuş askerlere ve halifeme canım feda olsun ruhları şâd kabirleri cennet mekanı olsun onlara saygızızlık yapıp dil uzatan nesilleri helak olsun
-
necrofilya diyorki : 19 July 2008
Osmanli hangi anadolu köyüne medeniyet getirmis..Bu ve bunu gibi padisahlar sadece kendi zevk ve sefhasini düsündüler,
-
bünyamin sevim diyorki : 31 July 2008
slm belgesel için teşekür saygısızca sultanlara laf edenlerin nesilleri kurusun bir dolmabahçe sarayında sultan abdulaziz in annesi valide sultan ağustos sıcağında haremdeki görevli cariyelerin yaka düğmelerini açtırmaz namaz kılmayan personeli sarayda barındırmazdı üstelik tek bir ülkeyi değil 10 larca ülkeyi yönettiler 80 yıldır daha memleketi düzeltemediler tarih bilmeyen saygısız köpeklerin canı cehenneme cümle padişahların kabrleri cennet olsun içlerinde veli olanlar bile vardı üstelik onları halk değil bizzat allah bu milletin başına getirmiştir resulullahtan izinsiz sefer dahi yapmamışlardır örnek mısır seferinde sultan selim sina çölünde atından inip yaya yürürken askerlerde inmişler lala hasan paşa sultanım siz inince askerde attan indi yorgunlar dediğinde sultan selim han hazretleri resulullah efendimiz önümüzde yaya yürürken biz nasıl ata bineriz dediği manidarve kalp gözü açıklığına delildir saygılar manevi örnekleri çoğaltabilirim
-
Soner diyorki : 02 August 2008
Wahdettin Han Kacak Degildi yada padisahli Gidicek Diye Korkmuyordu Korkacak Olsa Mustafa Kemal Ataturku Samsuna Cikarmazdir Gordugunuz Gİbi Mustaafa kemal ataturkte Gidicek Dedi yani Hangi padisah Ulkesinin Kotulugunu İster.. Soylermisin Simdi Basimizda War Adiler Satiyor Turkiyeyi ama Bizi Huzur Boguyor NErede 4 yerimizi Sarmis Dusmanlar Herkez Korku Panik icinde Simdi Bu zamanda Turkiyeyi satiyoruz Savas yokken birsey yokken Boyle yorumlar yazilmaz Allah Rahmed Eylesin atam Ve Padisahlarimizdan Onlar Bnm Atam Keske Onlar zamanında Yasasaydimda Canimi werseydim Walla Aglamaktan gozllerim Sisti Hain Denirmi bir insana Korkak Diyorlar sadece Size yazik :@ Ulkeyi wermemis
-
grikartal diyorki : 03 August 2008
Şunu bi defa kabul edin Vahdettin O kadar iyi olsa idi teslim olmazdı..
İzmire Yunan girerken halkı uyutuyordu…Bu mu sizin vahdettininiz….
Tarih Okuyun önce ama öle yobaz tarihini değil Gerçekleri…
Yavuzların, Kanunilerin Fatihlerin torunuyuz ama bu memleketi bitiren ise çürük daha kendi tarihini anlamayan bilmeyen ama birilerinden duyduğuna inanan sizin gibiler…
-
malcolm x diyorki : 06 August 2008
“Bülbüllere emir var, lisan öğren vakvaktan,/Bahset tarih, balığın tırmandığı kavaktan!..” …
Allah rahmet eylesin…
-
SEVİL diyorki : 08 August 2008
vahdettin hain degil diyen arkadaslar hangi tarihi belge ,anı ,resmi yazışmalara ,mektuplara dayanarak böyle söylüyorsunuz.arastırmadan sorgulamadan böyle bir iddiada bulunuyorsunuz vahdettin gelmiş geçmiş en büyük hainlerden biridir . en büyük istegi ingiltereye bağlanmak idi ki bunun için bir ingiliz subayına mektup yazıp küçülecek kadar bir insandı . ingilizlere jest olsun diye büyük bir cephaneyi denizlere bosaltmiş , ingilizlere halifelik ünvanım devam etsin istediginiz herseyi yaparım diyen biriydi.vahdettine kalsaydı su an ingilterenin sömürge devletiydik. kendi damadı bile kaçıp kurtulus mücadelesine katılırken o ingilizlerle oturup ,ülkeyi satmanın peşindeydi.eger bu gün türkiye olarak bagımsız halde yasıyorsak tüm imkansızlıklara ragmen orduyu kurup halkı kurtulus mücadelesine inandıran ,savasan ,atatürk ve canı pahasına savasan askerlerimiz sayesindedir.eger ölen sehitlere saygınız varsa kurtuluş mücadelesine zerre kadar katkısı olmayan vahdettinin ruhuna sad etmessiniz.
-
BURAK diyorki : 15 August 2008
ayrıca vahtettın mustafa kemalı anadolu ya vatanı kurtarması ıcın degıl kendılerıne katlıam yapan rumlara karsı kendılerını koruyan karadenız halkına engel olması ıcın yolladı ama mustada kemal ATARÜRK tam aksıne mıllı mucadelyı destekledı ve bu mucadeleyı mutıs bır zafere donusturdu VAHDETTININ BUTUN ENGELLEMNMELERINE RAGMEN aksını ıspat eden varsa cıksın bılgı sahıbı omadan fıkır sahıbı olursanın aptalca dusuncelerın pesınen gıder ve FUYTULLAH GUILEN GIBI AMERIKANIN YARDIMIYLA TURK MILLETININ KANLA YAZDIGI ZAFERIN NETICESI OLAN TURKIYE CUMHURIYETI YIKMAYA CALISAN INSANLARDAN FARKINIZ KALMAZ VE ONLARIN PESINDEN GIDERSINIZ
-
yunus diyorki : 20 August 2008
VATAN HAİNİNİN BELGESELİNİ BURAYA KOYAN DA VATAN HAİNİDİR
-
BURAK diyorki : 28 August 2008
VAHDETTIN BIR VATAN HAINIDIR MILLI MUCADELEYI BALTALAMAK ICIN INGILIZLERIN MAŞASI OLMUSTUR TARİHİ GERCEKLERİ GÖRMEZDEN GELEREK ATATÜRK VE SİLAH ARKADAŞLARINA LAF ATAMASSINIZ LAFLARINIZA DIKKAT EDINIZ
-
BURAK diyorki : 28 August 2008
VI. Mehmet Vahidettin (Osmanlı Türkçesi: واحد الدين, Vâhidüddîn, Mehmed-i Sadis) (d. 2 Şubat 1861, İstanbul – ö. 15 Mayıs 1926, San Remo). Osmanlı Devleti’nin 36. ve son padişahıdır. Mustafa Kemal Paşa yönetimindeki Milli Mücadele hareketi ile çatıştığı için vatan haini ilan edilmiş ve Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından tahttan indirilmiştir. FİLMİ YAPANLAR BİLE HAIN OLDUGU YAZMIS BOSUNA CIRPINMAYIN
-
Ramses_ diyorki : 19 September 2008
Yau neden tartışıyorsunuz bugün vahdettin hayranı olan arkadaşlarinanıyorumki bir savaş çıksa gene teslim olurlar ve ingiltereye gidip orda yaşlanır ölürler,Arkadaşlar Bize savaş açan liderlerin bir sözü var; Her yüzyılda milletlere ortalama bir deha gelir ne yazıkki bu yüzyılda ATATÜRK geldi demişlerdir:
Kısacası Atatürk tabiki tek başına yapmadı bu savaşı ama onun üstün dehası olmazdı kurtuluşumuz olmazdı.
TANRI TÜRKÜ KORUSUN
Atam sen rahat uyu,emanetin namusumuzdur -
berk diyorki : 23 September 2008
tecrubesiz devlet adamı olursa böle bitirir osmanlıyı vatan nedir bilmeyen bi insan tanıdığım kadarıyla osmanlı vatandaslarını koyuna benzeten birisi genede allah rahmet eylesin, ruhu şad olsun. İyi ki atatürk gelmiş de şimdi bu durumlardayız hazırlayanlara tesekkür ederim
-
Yunus diyorki : 15 October 2008
TECRÜBESİZLİK DEĞİL ÜLKEYİ, ÇÜRÜMÜŞ ESKİ KAFA YÖNTEMLERLE YÖNETME ANLAYIŞIDIR OSMANLIYI YIKAN.. BOŞ ÇARPITILMIŞ VE KENDİNE GÖRE İŞLENMİŞ İNANÇLARLA HALKI SÖMÜRMEK VE BUNU EN KUTSAL ŞEY OLAN DİN İLE YÜRÜTME ANLAYIŞIDIR OSMANLIYI YIKAN..VAHDETTİN DE ŞİMDİ İNANMASI ZOR GELİYOR OLABİLİR; CENNETTEN ARSA SATARAK(mecaz yok söylenen anlamı ile) KÖŞEYİ DÖNENLERİN SON MAŞASI İDİ..VE BİR GÜNEŞ GİBİ DOĞDU ATATÜRK…
-
Türk_İslam_Sentezi diyorki : 19 October 2008
biz nasıl bir milletiz ki, bi türlü ayıkamıyoruz birbirimizi yiyip duruyoruz. vahdettini sevmeyenlere sen osmanlı torunu deilsin diyen arkadaşa bir sözüm var. sen Türkiye’ye gelen bütün hükümetleri ya da bütün cumhurbaşkanlarını seviyo musun??????? eğer sevmediğin varsa senin mantığına göre sen Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi deilsin konuşmaya bile hakkın yok. eğer hepsini seviyosan ki bu olamaz, o zamanda bizde osmanlıyı sevebilir ama içindeki bir padişahı sevmeyebiliriz. bugün ülkeyi isviçrelilerin işgal ettiğini söyleyen bir antlaşmayı devletin başı kabul etse ona hain demeyecek misin????? mondrosu ebem mi imzaladı arkadaş. ayrıca biz Türkiye Cumhuriyeti Devleti olarak Osmanlı mirasını ve borçlarını kabul ettik. Osmanlıyı seviyoruz elbetteki bizim atalarımızdır. ancak ülkeyi işgal eden 30 Ekim 1918 tarihli Mondurosa imza atan bir kişiyi hain ilan etmemek için ya kansız bir şerefsiz olmak lazımdır ya da hainlik anlayışınız zeka sınırlarınızı baya zorlayan bi kavram olsa gerek. siz neyi kaldıramıyorsunuz? neyi anlamamaya çalışıyorsunuz? Bu ülke dört bir yandan, hatta kaç bir yanı varsa o kadar bir yandan oyuna getirilmeye çalışılırken, neden Ne Mutlu Türküm Diyene demeye korkuyorsunuz? sizin inançlarınız size ülkenin işgalini onaylayan ve düşman gemisiyle dışarı kaçan bir insanı hain kabul etmeyin demeyi mi emrediyor! Sizi bilmem ben Elhamdulillah Müslümanım ve Türküm. benim inancım bana böyle bir şeyi kabul etmeme izin vermiyor. karakterim de aynı şekilde. ve ne olursa olsun, düşmanlarımızın oyunlarına rağmen ve içimizdeki insanların gerçeği anlamamak için diretmesine rağmen Türkiye Cumhuriyeti Devleti ilelebet paidar kalacaktır. çünkü Muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
-
Türk_İslam_Sentezi diyorki : 19 October 2008
ayrıca yüce kitabımız Kuran’ı Kerim’in ayetlerinde Kuran’ı Kerimden başka delil aranmaması gerektiği(din adına) açıkça belirtilirken Kuran’ı Kerim’i bir tarafa bırakıp ordan burdan duyduğu safsata hikayeleri dini bir olaymış gibi göstermeye çalışan asıl köpekleredir ki sözüm, siz gerçeğin ne olduğunu elbette öğreneceksiniz. eğer çok dindarsanız birgün bunu hepimiz göreceğiz, nedense misalleriniz hiçbir şekilde Kuran’dan değildir. siz örnek olarak hep bir takım uydurma sözde din kitaplarından ve hikayelerden bahsediyorsunuz. eğer doğruyu söylüyorsanız delillerinizi getirin. ama benim hiç şüphem yok ki bunu yapanlar asıl köpeklerin ta kendileridir ve aslında bunların dini de yoktur. zaten bir insan vatanına, milletine, namusuna, bayrağına düşkün deilse, şunu tüm müslümanlar bilir ki o kişinin dini de yoktur.
-
Erhan diyorki : 26 October 2008
Allah aşkına 1918 de tahta çıkmış. Savaşla alakası olmayan bi Vahdettin nasıl Vatan haini olabilir ?
Hem Maşallah tarihi tarihçilerden çok bilen cahillerle dolu ülkemiz. Helal olsun size… -
oktay diyorki : 14 November 2008
belgesel güzel tavsiye ederim.kendi görüsümdür bence vahdettin sanssiz bir padisahti.osmanlinin yillardir gelen yanlis politikalarinin sonucunda oda fazla birseyler yapamazdi,ancak bu belgeseldeki kadar yapacaklarini yapabildi bence.o zamanda yasamadik hicbirimiz nasil davranirdi baska birisi o durumda bilemeyiz.ama sunu söylemek lazimki kendimde okulda hep bunu ögretildim.o vatan hainiydi kacti ve hazineleri beraberinde götürdü yalanlarini bize yutturmaya calistirdilar hep bunun böyle olmadigini simdi hepimiz bu belgesel sayesinde biliyoruz belgelerle acikliyorlar sonucta.sunu bir düsünün eyer vahdettin atatürkü anadoluya yollamasaydi simdi biz var olacakmiydik bunu bi düsünün.zaten atatürkte kazim karabekire demis tek ikimiz kurtarmadik vatani sonucta vahtendin beni anadoluya yolladi madem o kurtarmis olmasi lazim demis belgeselde belgelerle anlatiliyor.ben simdi taraf tutmuyorum o haindi bu kurtardi diye ama gercekler böyleyse bizlere niye yalan söylüyorlar yillarca buna kiziyorum.insanlar hata yapabilir ama sirf bundan ötürü tek hatalari görüp yaptiklari hic saymamak larim.umarim ne demek istediyimi anlamissinizdir.sonucta hepimiz türküz.gecmis gecmiste kaldi ama yalan biseyler varsa onlarida insanlar bilsinler tek tarafli görmesinler herseyi.sonucta o son osmanliydi ruhu saht olsun.
emeyi gecen arkadaslara tesekkürler devam edin böyle 10 üzerinden 11 süpersiniz……………. -
emre diyorki : 28 November 2008
yaw kardeşim hani ikinci bölüm ??? sadece birinci bölümü vermekle olmaz ki … ama yine de herkesin izlemesini tavsiye ederim teşekkürler..
-
recep diyorki : 30 December 2008
saltanatı hilafet yıkılmiş neye yarar,vatan ve millet kurtuldu ya.(vahidettin italyada konuşması]arkadaşlar şu anda da ırak ve filistindeki müslüman kardeşlerimiz enkaz altında arkadaşlar hiç olmazsa dua edelim.
-
MİKAİL diyorki : 07 January 2009
YAV ŞİMDİ BU EKOMU HERNE ÇERSE ONA SÖYLEMEDEN EDEMEYECEM BUNUN GİBİ VATAN HAİNLERİ OLDUKÇA VAHDETTİN HAN HAZRETLERİ GİBİ KAHRAMANLAR HEP MİLLETE KÖTÜ GÖSTERİLİR ADAM TÜRKMİLLETİNİ KURTARMAK UĞRUNA KENDİNİN HAİN GÖRÜLMESİNİ DAHİ GÖZ ÖNÜNE ALMIŞ ŞEREF SİZ Bİ DE DALGA GEÇİYOR ŞUNA BAK YOK ALIYOMUŞ FALAN DİYE SİZİNGİBİLERİN MARİFETİDİR ÇEKİLEN BUNCA SIKINTI O KADAR KIZDIM Kİ Bİ SAAT SANA SÖVSEM SİNİRİM GEÇMEZ ALLAH BELANIZI VERİR İNŞALLAH
-
Yusuf Dervisoglu diyorki : 09 January 2009
Sultan Vahdettine hain diyenler asil kendileri haindirler…Siz Vahdettinler birlikte askerlik mi yaptiniz yoksa kahvehanede birlik okey mi oynadiniz…hainligini nerden biliyorusunuz!!!?Kitaplardan mi yoksa cesitli dusunce kuruluslarinda mi…OSMANLI BIZIM IFTIHARIMIZDIR…BIZ TURK MILLETI OLARAK OSMANLI ILE GURUR DUYMALIYIZ CUNKU YUZYILLARDIR DUNYADA SUPER GUCTUK..BAKIN SIMDI NERELERDEYIZ..INSALLAH TEKRAR BIRGUN SUPER GUC OLURUZ….NE MUTLU TURKUM DIYENE!!!
-
Yusuf Dervisoglu diyorki : 09 January 2009
MUSTAFA KEMAL ATATURKU DESTEKLEYEN SULTAN MEHMET VAHDETTINDIR…Ama bu gercegi kabullenmek istemeyen bazi gerizekalilar ancak kendilerini kandirabilirler….
-
CiHaD diyorki : 16 January 2009
atatürke yüce demeyin gencler yüce olan ulu olan Allah tır yüce sıfatı bizi yoktan vaar eden yaratıcıya denir…
-
selçuk diyorki : 17 January 2009
genel kurmay atatürke ait belgeleri ve günlüğünü can dündara açmıştır neden bunca yıldır gizleniyorsa!!!Atatürkün samsuna çıkmasından önce yaptıkları konuşmanın olduğu odanın krokisi bile varmış Vahdeddin kendini düşmanlara karşı başka bir kimlikle gösterdiği anlaşılıyor düşününce!Atatürk samsuna çıktığında günlüğünde tek başına ve ordusuz silahsız olduğunu yazıyor ve bir bakıyorsunuz kazımkarabekir paşa geliyor!Kim gönderdi acaba bu kazımı ordusuyla atatürkün kumandasına!Hiç bir ülkede hiç bir millet böle bu şekilde uyutulmamıştır!
-
Gakkoş diyorki : 25 February 2009
Adımız Türkiye cumhuriyeti,ruhumuz Osmanlıdır,bayrağımızsa bin yıldır Ay Yıldız…
Atatürk büyük bir kahramandır Vahdettin ise koca bir ulusun son kurşunu.Oda gerekeni yapmış en iyi kumandanını anadoluya yollamıştır.Bedeli bugün bu saatte hala tartışılıyor olan vatan hainliği (!) yaftası olsa bile.Vatanından kopması olsa bile…
Bir yorumunda bir arkadaşımız vatan haini değildir diyenleri korkaklıkla ve onun gibi avrupaya kaçmakla suçlamakta.O arkadaşıma sadece şunu söylemek istiyorum.Ben Vahdettinin hain olduğuna asla inanmıyorum vede Avrupanın hiçbir yerinede kaçma gibi bir niyetim yok.Şu anda çok iyi şartlarda yaşayan bir insanda değilim,bu vatana bin canım olsa bininide düşünmeden veririm.Kaç defa avrupada yaşama fırsatı elde ettiğim halde ülkemde sıradan bir vatandaş gibi yaşamayı tercih ettim.Ata düşmanlarımdan gelecek hiçbir şey beni cezbetmedi.Turist olarak bile Avrupayı görmek istemiyorum.Her nekadar bugün dost gibi bize görünsede avrupa ve batılı,derinlerinde hala bir Osmanlı ve Türk düşmanlığı olduğunu hissedebiliyorum ve okuyorum ve ben dost olarak görmüyorum.Bugünki Enver paşa ve Talat paşalarıda acıyarak izliyorum.
Evet adımız her nekadar Türkiye cumhuriyeti olsada batılının gözünde biz hala Osmanlı imparatorluğuyuz ve onlara tek katıldığım noktada bu ve onur duyuyorum.
Ne mutlu Türküm ve Osmanlıyım,başımla beraber kabul ediyorum…
Göklerdeki ay yıldız birdaha hiçbir zaman o günlerdeki acziyete düşmeyecek buna yemin ediyorum…
Saygılarımla… -
hasan diyorki : 27 February 2009
arkadaşlar azıcık tarihe değer verelim neyin ne olduğunu anlayalım vahdettin hain olsaydı topkapı sarayından istediği kadar mücevher alır ömür boyu rahat ederdi admın naaşına italyan kasap ve bakkal el koydu suriye devlet başkanı adamın borçlarını ödemişte naaşını kurtarmış ve suriyede defnedilmiş adamın ölüsüne bile bizim sonları sömürdüğümüzü idda eden bir devlet sahip çıkıyor önce okuyalım sonra insaflıca düşünüp konuşalmım.
-
nakromenzr diyorki : 02 March 2009
yaa vahidettine hain dien arkadaslar.. mustafa kemalın vahidettine cekdigi telgraf ın savasda cıkan iradeyi mıllı gastesınde cıkan nusasını okusunlar ..bakın ondan sonra hayın dıomusunuz. ama sız gene hayın dersınız terakki ziniyetini goruyorum sizde :(
-
keramettin küskü diyorki : 01 April 2009
okul kitaplarımızda gerçeklerin nakledilmemesi ve son OSMANLI padişahı VAHİDETTİN dönemi tarihinin çarpıtılmasının sebebi gelecek nesilin geçmişi hakkında tam bilgiye ulaşmaması isteğidir. bu dünyada eşi benzeri görülmemiş milleti yok etmenin tek yolu budur.OSMANLI DEVLETİ’nin hiçbir padişahı tartışma konusu değildir. CUMMHURİYET dönemi öncesi olarak geçmiş tarihimize perde çekilip atalaramız ile aramıza set çekmek istiyorlar. (osmanlı padişahları halka yasak edip kendileri şarap esrar içiyolardı,haremleri vardı istedikleri kadınlarla yatıyolardı, ülke açlıktayken keyfi sefa yapıyolardı) gibi sözlere inanıpda atasına küfreden ve bu oyuna gelen bir sürü insan var yazıklar olsun diyorum!! OSMANLI padişahları sadece toprakları değil gönülleri fethediyordu birçok hrsitiyan bu hoşgörü ve adalete aşık olup müslüman oluyordu.kılıçlar ezilmişler için adalet için kalkıyordu. ATASINI BİLMEYENİN BABASI ÇOK OLUR
-
PAŞA diyorki : 09 April 2009
necrofilya arkadaşımız (osmanlı hangi köyüne medeniyet getirmiş) demiş.. arkadaşım öncelikle medeniyetin ne demek olduğunu öğren sonra ataların hakkında yorumda bulun. kusura bakmayın haketti! e gerizekalı e düşüncesiz e bakan kör.. sen tarih kitaplarında osmanlının sadece savaşlarını incelediğin için o sadece et parçasından oluşan kafan başka bişeyler öğrenememiş.dünyada, geçmişte ve şu andada onun göstermiş olduğu medeniyetin eşi ve benzeri yok! ülkemizde bile yok mesela senin kendine yakıştırdığın necrofilya gibi. ben senin medeniyet anlayışını çok iyi biliyorum. başında başörtüsü varsa geri(dini müslüman olanın kuran-ı kerimde yazdığı gibi bayanların el,ayak bilekleri ve yüz çehreleri örtmeleri)mini eteği transparan elbisesi varsa medeni anlayışı. talat ve enver paşa da almanyaya özendi senin necrofilya yazman gibi bişey sonuçlarını gördün. kurtuluş savaşında cephelere mermiler taşıyan başörtülü analarımız da medeni deillerdi değilmi? CAHİLLİKTEN AÇLIKTAN HAKSIZLIKTAN ÜLKENİN ANASI AĞLIYOR AMA MEDENİ OLDUĞUMUZ İÇİN BELLİ ETMEMEMİZ GEREKİYOR. KARNIMIZ AÇTA OLSA TANGO VE SALSA DANSINI İYİ YAPIP DÜNYAYA GÖSTERMEMİZ GERKİYOR. SENDE HAKLISIN NECROFİL
-
PAŞA diyorki : 09 April 2009
HE BİRDE ŞU KONU VAR Kİ BEN ZATEN BU BELGESELİ İZLEMEDEN ÖNCEDE BİLİYORDUM VAHİDETTİN’İN HAİN OLMADIĞINI. ÇOĞU KİMSELER (BELGESELLERE İNANIPDA YORUM YAPMAYIN KİTAPLARI OKUYUN TARİHİ KİTAPLARI OKUYUN)DEMİŞLER. HER YAZILAN KİTAPIN DOĞRU OLDUĞUNU NERDEN BİLİYOSUNUZ???? OZMAN ORHAN PAMUK’UN KİTABINI DA OKUYUN ERMENİLERİ KATLETTİK DİYE ÜZÜLÜN VE HEPİMİZ ERMENİYİZ DİYE BAĞIRIN:)))
-
burak diyorki : 30 April 2009
savas kaybedilince ulkeyi dusmanlara satti ve kacti!!
yaziklar olsun bunu bana boyle ogreten ogretmenlerime ve onlarada bu sekilde ogretenlere.. -
ZAZA diyorki : 16 May 2009
Bu yorum sayfasında bile birkaç atasızın dışında birçok Osmanlı sevdalısını görmek beni gerçekten mutlu etti.
Geleceğimiz tarimizde yatmakta.Geçmişize sahip çıkalım,örnek alalım.Karalama yaftalama hep batılıların içimize soktuğu nifak tohumları,bunların farkında olan birçok kişiyi burda görmek mutluluk verici.
Osmanlının adaleti hoşgörüsü birgün mutlaka yine Dünya’ya hükmedecek.Zalimlerin saltanatı sona erecek.
Ölmeden görmek istediğim tek şey bu…
Saygılarımla… -
ümit diyorki : 21 June 2009
Sultan Vahidettin’in, kızkardeşi ile evli olan Sadrazam Damat Ferit Paşa hakkında “Dünyada üç mel’un vardır. Bunlar bir sacayağıdır. Biri bizim hemşire, biri zevci olan Ferid, biri de oğlu Sami” dediğini, saray başkâtibi olan Ali Fuat Bey anlatır. Buna rağmen padişah Vahdettin’nin İngiliz hayranı ve milli kurtuluş mücadelesi düşmanı eniştesini defalarca en yüksek makama ataması ve oğlu Sami Bey ile sürgün yıllarında yakın ilişkileri sürdürmesi, açıklanmaya muhtaç bir olgudur.
-
türkiye diyorki : 21 June 2009
Hem İslam hem de Türk düşmanı olan ve VAHDETİNİN kızkardeşinin kocası olan damat Ferit Paşa’yı , Anadolu halkı kafir Yunanla ,Fransızla savasırken çıkardığı isyanlarla kahraman halkımızı birbirine kırdıran bu kişiyi defalarca sadrazam yapmasıyla bile Vahdettin haindir en azından hainlere imkan vermiştir.Çıkarttığı isyanlarla müslümanı müslümana kırdırtmıştır daha ne yapsın.Ayrıca vahdettinin sadrazam yaptığı bu Damat Ferit’in anası babası Arnavuttur. Yine ayarttıkları Delibaş Memet isimli kafir bozması eşkıyayla ” Yunanlar halifemizin izniyle anadoluya geldi sakın karşı cıkmayın ” diye halkı milli mücadeleye karsı gelmeye davet etmişlerdir, daha sayayım mı. saf olmayın bukadar. Fatih gibi, Genc Osman gibi , Yavuz gibi , Kanuni gibi daha bircok saygıdeger osmanlı padişahına lafım yok hepsi birbirinden degerli. Ama Vahdettin şansızdır cok kötü sartlarda başa gecmiştir ve de beceriksizdir ve de haindir. yoksa FAtihin torunu İngilize sıgınacagına kafasına sıkardı bir kursun ya da saldırırdı son canıyla bir düşmana ve şehit olurdu. boş yorumlarla savunmayın Osmanlının bu yüz karasını.
-
Türk diyorki : 21 June 2009
Vatanın kurtuluşunu sadece İngilizlerde gören Şeyhülislam Mustafa Sabri 11 Nisan 1920 tarihinde Milli Mücadele başlatmak için kongreler düzenleyen içlerinde Mustafa Kemal Paşa’nın da bulunduğu Milliyetçi ileri gelenler hakkında ölüm fetvasını kaleme aldı. Bu tarihte Şeyhulislam olan Haydarizade İbrahim Efendi, Mustafa Sabri’nin kaleme aldığı fetvayı okuyunca imzalamayı reddetti ve istifasını verdi. fetvada özetle şunlar denmekteydi: Padişah’ın aksi emrine rağmen istilacılara karşı direnişe geçen milliyetçilerin öldürülmeleri caiz olmakla kalmayıp hatta her müslümanın dini görevidir. Bu uğurda ölenler şehit, kalanlar gazi sayılır. Haydarizade İbrahim Efendinin istifasının ardından fetva meselesinden vazgeçilmedi. Fetvayı imzalayacak birisi arandı ve Dürrizade Abdullah Beyefendi bulundu. Mustafa Sabri’nin yazdığı fetva Dürrizade tarafından verildi, Damat Feritin Onayı ve Padişah Vahdettin’in buyruğuyla duyuruldu.
Bunun üzerine de gerçek müslüman ve vatansever olan Ankara müftüsü ise Mustafa Kemalin baslattığı ulusal direnişi öven fetva yayınladı.
Siz neden bahsediyorsunuz. Elhamdülillah müslümanız ama Vahdettin bu vatan için ve İslam alemi için zararlı olmuştur bu kesin. -
nisa diyorki : 23 June 2009
vahdettin han’a hain diyenler ardından neden hemem mustafa kemal liderdir diyo?? mustafa kemal atatürk’ün lider olduğunu kabul etmeyen ama bunu yürekten söyleyen şaşkınların olmadığını düşünüyorum ama vahdettin han’a hain dedikten sonra tepki almamak en azından arkalarına destekçi almak için mustafa kemalden bahsedildiğini düşünüyorum hiç bi belge yok bilmem yobaz tarihi falan demişsiniz senin bahsettiklerinin asıl tarih olduğu ne malum hem hiç mi izlemedin videoyu tarih belgeleriyle gösterilmiş çanakkale zaferinde kullanılan o bi kaç gemimiz vahdettin hanın emirleriyle oluşturulmuş insan bişi söyleyebilmesi için önce okumalı her önüne geleni yada aklının almadığınıda yobaz tarihi diye suçlamalı
bu arada Allah razı olsun arkadaşlar üşenmeden Ecdadımızı korumuş onların acılarıyla göz yaşı döktüğünüz için
-
ömer diyorki : 06 July 2009
biraz geç bi yorum belki ama sölemeden geçemem ya bu belgeselde Atatürk e kimse hakaret etmiyo. Sadece Vahdettinin kurtuluştaki rolu anlatılıyo iken nie kraldan çok kralcı oluyoruz da Atatürk e hakaret gibi algılıyoruz. Belgeler ortada ben bahsi geçen Necip Fazılın kitabınıda okudum. Gayet açık. Hala çıkamadık şucu buculuktan. Yani birileri çıkıp Atatürk ü savunuyor delicesine yav hakaret eden yokki. Vahdettin üzerine düşeni yapmış sadece. Helal olsun Atatürk e pas etmiş o da topu alıp gol atmış. Pası verenden çok gol atanın önemine elbet diyeceğim yok helal olsun ama pas verenide inkar edip yok pası bu vermedi demek olmaz. Bu top gökten inmediki forvetin önüne elbet pası veren var. Bu bi takım oyunu öle yada böle maçı aldık. Malzemesini taşıyan kişiye kadar herkesin zaferde payı var hepsine Allah Rahmet etsin. Atatürk ve ondan önce bizi samimiyetle fedakarca yöneten her yöneticiye saygı duyalım. Tarih neden-sonuç ilişkisini içermek zorundadır.
-
texas diyorki : 25 December 2009
ömer arkadaşıma katılıyorum burda kimse atatürkü kötülemiyor bu şekilde gören ve analayan arkadaşların tekrar tekrar izlemelerini tavsiye ediyorum ve vahdettin paşanında dedikleri
“Paşa, dedi. Durumu görüyorsunuz. Bu işler anca Anadolu’da teşkilatlanarak kurtarılabilir. Bana Anadolu’da teşkilat kuracak, memleketi şu karanlık durumdan kurtarabilecek Paşaların bir listesini yapıp getirin.”
Ertesi Cuma, yine selamlıktan sonra huzuruna girip hazırladığım listeyi verdim. Dikkatle okuduktan sonra, bir müddet sustu. Sonra yarı kapalı gözleriyle ağır ağır, tane tane konuşmaya başladı:
“Paşa, Mustafa Kemal Paşa hırsız mıdır?”
“Haşa Padişahım.”
“Bir namussuzluğu, ahlaksızlığı var mıdır?”
“Haşa Padişahım.”
“Beceriksiz ve kabiliyetsiz midir?”
“Hayır efendim. O hepimizden bilgili, kabiliyetli ve dinamiktir.”
“O halde bu listeye niçin onun adını yazmadınız?..”Hiç düşünmeden cevap verdim:
“Padişahım, Mustafa Kemal Paşa yenilik, bilhassa öteden beri Cumhuriyet taraftarıdır.”
Padişah elindeki kağıdı atar gibi masanın üzerine bıraktı… Ayağa kalkıp pencereye döndü. Limanda demirli İtilaf devletleri (İngiliz, Fransız, İtalyan, Yunan) gemilerini göstererek:
“Paşa, Paşa… Bu gemileri görmek kanıma dokunuyor. Bu memleket kurtulsun da isterse Cumhuriyet olsun… Kendine selamla birlikte tebliğ ediniz, haftaya Cuma günü Mustafa Kemal Paşa’yı göreceğim.”
ya atatürke böyle bi görev verilmeseydi ne olurdu diye hiç düşündünüzmü?
-
behcet diyorki : 07 January 2010
vahdettin hani bir hain gibi gorenler onu ingiliz usagi zannedenler bu belgeselde yanildiklarini insallah gorurler hic bir osmanli padisahi padisahligi doneminde ulkesini sever canini vatani icin vermekten kacinmayan dini butun insanlardi ne mutlu osmanli torunuyuz turkuz
-
selçuk bozkurt diyorki : 14 January 2010
vahdettinin hain gibi gösterilmesi lazımdı diye düşünülmüştür.halkın saltanatı tekrar istememesi böyle bir yalana gerek duydular sanırım..
-
hfghdg diyorki : 06 February 2010
Hadi lel ordan behcet uydurma kıçından. İngiliz konsolosluğunun önünde ingiliz askerleri arabasını çektirmiştir. Vahdettinin gıkı çıkmamıştır. Böyle bir durumda ya dersin ki kardeşim ben ülkeyi yönetemiyorum başkası gelsin yerime ya da orda silahını çeker o ingiliz askerini vurursun onlarda seni vurur ama şerefinle ölürsün.
-
TEKNİKEROZCAN diyorki : 13 February 2010
|^^^^^^^^^^^^\ ||\
|__EMEĞE SAYGI_| ||´””|””\___
| _____________ l | |__|__|___|) teknikerozcan
(@!)!(@)”””””**|(@) (@)****|(@) HARİKA BİR BELGESEL… -
s diyorki : 29 March 2010
yapandan,yaptırandan,yayınlayandan ve siteden ALLAH razı olsun
-
Emre diyorki : 14 August 2010
Vahdettin’in herşey bir kenara Damat Ferit’i sadrazam yapması ve Muhipler cemiyeti aracılığı ile Milli Mücadele’ye verdigi zararın karsılıgı hainliktir.
Yunan ucaklarını kullanarak işgali haklı gostermeye ve Atatürk’le birlikte kurtulus mucadelesi veren insanları hain gibi gostermeye yonelik sahte fetvaları havadan dagıttırması ve mucadele karsıtı bircok isyanı körükletmesi gibi bircok sey var gordugum kadarıyla bilmediginiz.
Kurtulus mucadelesini destekledigi icin zaten cıkardı degil mi idam fermanını M.Kemal ve arkadasları icin?..
Cok mantıklı valla =)
Öldüresiye sevmis demek ki padisah hazretleri mucadele icin cırpınanları hahaha.
Sunun ayırımını yapmakta zorlanıyorsunuz,eger padisah vatansever olsa idi o gemiler Istanbul’a demirledigi gun eline pistolu alır son nefesini iki kefereyi daha devirmek icin harcardı altın kafesi sarayında pusup iki İngiliz itinin hakkında verecegi kararı beklemek ve yardakcılıgını yapmayı secmek yerine!.
Hasan Tahsin izmirde yaptı anıtı dikildi.Vahdettin bir Hasan tahsin kadar olamazdı degil mi bu milletin önunde duramazdi halife padisah su bu olarak.İnsanları atesleyemezdi o isgal basladıgında?.
Yazık.
Sapla samanı karıstırmayın.
Bizler Vahdettinin degil,FATIH’in,Kanuni’nin,Yavuz’un,Osman Bey’in torunlarıyız.Osmanlı onlardır,Vahdettin degil.
Her gordugunuz sakallıyı dede sanıp sarılmak yerine az arastırmanızı tavsiye ederim.
Cunki gordugum kadarıyla buyuk yanılgı icindesiniz Vahdettini kahraman sayanlar.
Asıl kahramanlar bugun ozgurce uzerinde yuruyup nefes aldıgınız alnınızı secdeye rahatca koyabildiginiz ulkeyi o padisahlar tarafından izlenen isgalcilerin postalları altından cekip cıkaran vatan evlatları,o evlatları doguran analar ve Mehmetcigi disipline edip yonlendiren sanlı komutanlarıdır.
UYANIN!
-
mustafa diyorki : 25 September 2010
şu adama hain diyorsunuz ya boş adamlarsınız o dönemde o durumda siz olsaydınız ondan önce kaçıp giderdiniz arkanıza bile bakmazdınız senin muhattap olmadığın bir olayı sana malolması çok acınası bi durum allahtan mustafa kemal gibi bir adam vardı da kurtuluşa erdik bu adama hain diyen ittaat ve terakki şerefsizlerinden bir farkları yoktur bence bu vatan evladı bu adamın hain olmadığına içinden gelen bir kudretle çok rahat bir şekilde inanabilir.
-
cengiz diyorki : 16 December 2010
emrenin söylediklerinin üstüne söylenecek yok!!!
bir haindir.. bağımsızlık düşmanı bir ingiliz yalakasıdır.. hakettigi cezayı almış ve defedilmiştir…
-
Yücel diyorki : 22 August 2011
Bu kadar palavra ya da pes.
Vahdettinin tek derdi saltanatini kurtarmaktir. Gerisi hikaye.
Enver pasa ve digerlerinden niye hesap soramamis. Bu millete en büyük aciyi yasatanlarin yabanci ülkelere servetleriyle gitmelerine niye hiç tepki göstermedi. Bu Gün isgal altindaki Irak taki yerel yönetim neyse o günde Vahdettin oydu: igilizlerin bir dedigini iki etmeyen biri.
Yorum Yapın




gercekten super…. kendi tarihimizin gerceklerini ogrenmek ve bize anlatilan yalanlarin ortaya cikmasina sevindim. emegi gecenlere tsk. calismalarinizin devamini dilerim